Naturalne linki w wpisach sponsorowanych

Osoby nieznające się na pozycjonowaniu, dla których SEO to tylko jeden z wielu nieznanych skrótów, z całą pewnością nie będą miały pojęcia o tym, czym jest narzędzie GWT, jak je aktywować, co można dzięki niemu sprawdzić. Nie będą wiedziały także o tym, w jaki sposób wielką inwigilację stron www może za jego radą przeprowadzić Google. Jednocześnie nie otrzymają także ewentualnego komunikatu, że do witryny prowadzą nienaturalne linki, które jako webmasterzy danego serwisu powinni w jaki sposób najszybciej wyeliminować.

Komunikat o takich linkach coraz często wyświetla się na kontach użytkowników Google Webmasters Tools – nawet tych, którzy sami nie przeprowadzają procesu pozycjonowania i którzy nigdy nie brali udziału w żadnych działaniach SEO, a odnośniki do ich witryn to całkowicie naturalne linki, budowane i zbierane przez niezależnych użytkowników globalnej sieci Internet. Z tego także powodu mężczyźni i kobiety kompletnie niezaznajomione z tematem rozpoczynają zwyczajnie panikować, ponieważ obawiają się, że takie linki mogą poważnie zaszkodzić ichniejszym witrynom, a dosłownie doprowadzić do permanentnego bana od Google. Realnie sam komunikat nie jest zbyt groźny i pełni rolę informacją oraz ostrzegawczą. Wiele zależy także od tego, gdzie roboty Google wykryły nienaturalne odnośniki – jeśli są to artykuły sponsorowane na jakichś znanych serwisach, linki ze stron tematycznych, for i blogów, webmaster nie powinien się zbytnio przejmować. O ile natomiast linki prowadzą z serwisów już na 1szy rzut oka wyglądających na spamerskie i bezwartościowe, dużo lepiej postarać się o ich usunięcie.