Prestiżowy katalog firm

Dodawanie indywidualnej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i priorytetowym krokiem w pozycjonowaniu tego rodzaju stron. Do innych zaliczyć można z pewnością takie funkcjonowania w jaki sposób preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, natomiast współcześnie katalogowanie ma jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.

Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie należy do łatwych zadań. Jeżeli sprawdzanie stron, które pretendują do tego, aby je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to jednakże niezbędne, jeśli chcemy, żeby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był rozpoznawalny , a ponadto rozpoznawalny w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego rodzaju branży. Prestiż katalogów z tylko stronami firmowymi zależy jednakże nie tylko od tego, jak jest prowadzony, w jaki sposób moderowany i w jaki sposób promowany. Liczy się też jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane oraz jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa pewność, że katalog w rzeczywistości zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony jednakże zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony w ogóle nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.