Zaplecze wyżej niż pozycjonowana strona – dlaczego?

Bywa, iż pozycjonowana strona internetowa ulokowana jest w rankingu wyszukiwarki Google niżej niż zaplecze, które nie było nawet linkowane. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka, jednakże zdaniem doświadczonych pozycjonerów za taki stan rzeczy odpowiada prawda zawarta w znanym „stwierdzeniu content is king” , a dodatkowo zjawisko znane jako Fresh Site Bonus.

W wyniku licznych przekształceń algorytmu Google pozycjonowanie stron internetowych nie jest już czymś w stu procentach przewidywalnym, a zachowania rankingu wyszukiwarki w większości wyglądają na chaotyczne, nawet przypadkowe. Prawdą jest jednakże, iż Google ma patenty, dzięki którym wyszukiwarka tej firmy ma możliwość z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, co de fakto jest tematyką danej strony internetowej. Odpowiednie nasycenie słów zasadniczych w różnych przypadkach i formach gramatycznych, wyróżnienie głównych fraz w tekście za radą pogrubienia itp. zostaje z uwagą przeanalizowane przez roboty sieciowe Google, a następnie wpływa na pozycję danej podstrony w rankingu wyszukiwarki. Dzięki temu tematyczne zaplecze ma możliwość uzyskać wyższą pozycję od pozycjonowanej strony.

Innym składnikiem, który warto wziąć pod uwagę, jest zjawisko Fresh Site Bonus. Jeśli zaplecze zostało zauważone i zindeksowane przez boty dopiero jakiś czas temu, w całości ostatnio, to możliwe, iż ma ono wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki Google w chwili obecnej dlatego.

W jaki sposób widać, pozycjonowanie stron internetowych wymaga nie tylko spamowania i zdobywania nowych linków, niemniej jednak w bardzo wielu sytuacjach też analitycznego myślenia i wyciągania odpowiednich wniosków na przyszłe lata. Sprawdź nasz katalog firm który daje Ci sposobność właściwego zaprezentowania swojej firmy w sieci.